FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 KRAN Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Grzesiek



Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Nie 14:26, 30 Lip 2006 Powrót do góry

Kran spółka jawna od 1986 roku zajmuje się specjalistycznymi usługami dźwigowymi. Firma Kran p.Waryło udowadnia że nie ma rzeczy zbyt ciężkich czy za dużych do podniesienia niezbędne jest jedynie posiadania odpowiedniego sprzętu wiedzy i doświadczenia, firma Kran spełnia wszystkie te wymagania dlatego od lat zajmuje czołowe miejsce w branży. Kran jako jedyna polska firma dysponuje żurawiami 400ton i 500ton jednostki te w pełnym swoim zakresie osiągają wysokość 142m.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zapraszam również do galeri na stronie [link widoczny dla zalogowanych]
Źródł [link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Mariusz
Kierowca


Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ...Tam gdzie Dworek Piłsudskiego, gdzie Królewskie pije się...

PostWysłany: Pon 0:22, 31 Lip 2006 Powrót do góry

A od czego wzieła się nazwa Question
Zobacz profil autora
Grzesiek



Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Sob 10:31, 05 Sie 2006 Powrót do góry

Nazwa od tego że Cran po niemiecku to dzwig a żeby trochę spolszczyć wyszło Kran i nie jest źle (przynajmniej ja tak uważam) Wink
Zobacz profil autora
LUKE
Administrator


Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 4174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejówek

PostWysłany: Czw 9:21, 07 Wrz 2006 Powrót do góry

W styczniu 2005 roku, w miesięczniku "CIĘŻARÓWKI" ukazał sie artykuł zatytułowany "Ciężki kaliber". Czytajac dalej, zrozumiałem ze chodzi o firme Kran ze Szczecina. Oto artykuł:

Ciężki kaliber
Dźwigi, żurawie, elementy masztów, konstrukcji stalowych, elektrownie wiatrowe... Transport tych wszystkich ładunków określić można mianem przewozów niestandardowych, znanych również pod określeniem „ponadgabaryty”. Ten rodzaj specjalistycznych przewozów cieszy się u nas coraz większą popularnością, co jest o tyle dziwne, że wciąż dla rozwoju tego typu transportu nie panuje w Polsce najlepsza atmosfera. W tak trudnych warunkach szczeciński Kran wciąż utrzymuje dobrą pozycję na rynku.

Każdy niestandardowy transport, niezależnie od tego czy jest on związany z przekroczeniem dopuszczalnych wymiarów pojazdu, czy też jego masy, wymaga przejścia standardowej procedury, na którą składają się między innymi objechanie trasy, wyznaczenie czasu i drogi przejazdu, a także, ewentualnie, konieczność demontażu części oznakowania drogowego lub podnoszenia trakcji elektrycznych. Nie to jest jednak najbardziej uciążliwe - mówi Maciej Goździk, współwłaściciel firmy Kran. - Gorzej bywa ze zdobyciem jednostkowych zezwoleń na przewóz. Załatwianie tych formalności trwa najczęściej około dwóch tygodni. To bardzo długo. Bywa, że w tym czasie tracimy klientów...

Dźwignia transportu
Od początku istnienia, czyli od 1986 roku Kran świadczy przede wszystkim usługi dźwigowe. Założona przez państwa Waryło firma stopniowo rozrastała się, wzbogacając o kolejne dźwigi umożliwiające podnoszenie coraz cięższych elementów. Dziś dysponuje imponującym zapleczem technicznym, składającym się między innymi z 30 dźwigów (z których największy może podnosić 400-tonowe przedmioty) oraz 11 niskopodwoziowych zestawów transportowych z naczepami o stałej i zmiennej długości.
- W dużej mierze tymi zestawami wozimy własny sprzęt - dodaje Maciej Goździk. - Transport dźwigu na miejsce pracy wymaga wykorzystania kilku lub nawet kilkunastu pojazdów. Samodzielnie jedzie tylko podwozie dźwigu z częścią osprzętu. Zestawy niskopodwoziowe przewożą tymczasem maszynownie, balasty czy kraty. Taki osprzęt waży nierzadko około 150 ton. Za to w tym przypadku nie mamy problemów z czasem oczekiwania na odpowiednie zezwolenia, albowiem termin wykonywania prac dźwigowych jest zwykle określany z pewnym wyprzedzeniem. Ten czas można poświęcić na zdobycie odpowiednich dokumentów.

Nisko nad ziemią
Pierwszy niskopodwoziowy zestaw firma kupiła przed pięcioma laty. Pierwszym ciągnikiem siodłowym było używane Iveco. Od tej chwili stale wzbogacano niskopodwoziowy tabor o nowe pojazdy, starając się jednocześnie kupować coraz młodsze i jak najbardziej niezawodne. Rok po kupnie Iveco pojawiło się Volvo FH16, zaś jednym z najnowszych nabytków jest kupione w ubiegłym roku Volvo FH12 i specjalistyczna naczepa Goldhofer THPET 2+4.
Odmładzanie taboru ma na celu nie tylko zapewnienie sobie jak najwyższej niezawodności sprzętu, ale również uzyskiwanie coraz lepszej i stabilnej sytuacji nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku. Wejście do Unii umożliwiło bowiem poszukiwanie kontrahentów również u naszych zachodnich sąsiadów. Działanie na tamtym rynku jest o tyle łatwiejsze, że przepisy dotyczące przewozów niestandardowych są zdecydowanie korzystniejsze dla przewoźników niż u nas.

Nie ma rzeczy niemożliwych
Jednym z naszych najdziwniejszych przedsięwzięć - opowiada Maciej Goździk - jest organizacja skoków na bungy. Oczywiście to nie my skaczemy, a dbamy o zapewnienie rozrywki innym ludziom. Nasz dźwig staje każdego lata w Międzyzdrojach; dla nas jest to najlepsza reklama, a dla turystów możliwość podniesienia poziomu adrenaliny. Można powiedzieć, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Staramy się przyjmować każde powierzone nam zadanie, dzięki temu stale pracujemy na dobrą pozycję na rynku. Przewoziliśmy między innymi samoloty przekształcane później w restauracje czy elementy reklamowe. Dla stoczni szczecińskiej transportowaliśmy elementy statków. Było to, zresztą, jedno z najtrudniejszych zadań, gdyż pokonanie niewielkiego odcinka drogi zajęło nam kilka godzin. Organizacja i przeprowadzenie tego transportu wiązało się między innymi z wykorzystaniem całej szerokości dróg i demontażem znaków pionowych. Ważne jednak, że się udało...
Kran wypracował sobie mocną pozycje rynkową. Pracy firmie nie brakuje. Jej samochody i dźwigi spotkać można na firmowym placu bardzo rzadko; rozbudowany potencjał transportowy pozwala na wykonywanie usług w kilku miejscach kraju jednocześnie. Szansą dla dalszego rozwoju firmy jest z pewnością coraz większa popularność w Polsce „ferm wiatrakowych”. Przy ich montażu konieczne jest wykorzystywanie ciężkiego sprzętu, a to przecież domena spółki Kran.
Niestety, utrapieniem w prowadzeniu codziennej działalności - oprócz biurokratycznych kłopotów - jest niewypłacalność (czy może raczej niechęć do płacenia) przez niektórych klientów. Często bywało tak, że po realizacji zlecenia odzyskanie pieniędzy okazywało się bardzo trudne. Trzeba było podjąć radykalne kroki w celu ograniczenia tego ryzyka. Dziś od niesprawdzonych klientów pobiera się zaliczki jeszcze przed wykonaniem usługi. Jeśli negocjacje w sprawie warunków płatności nie przynoszą spodziewanych rezultatów, Kran kieruje klientów do innych przewoźników. Wolą nie ryzykować niż wozić za darmo...
Krzysztof Lipski

(C) [link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin