FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 PEKPOL - Warszawa Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
LUKE
Administrator


Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 4174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejówek

PostWysłany: Sob 8:44, 10 Maj 2008 Powrót do góry

Długo się zastanawiałem, czy założyć temat o tej firmie, pomimo tego, że nie istnieje, lecz jednak się przełamałem.

PEKPOL
Dokładnych początków całej firmy nie pamiętam, lecz już w 1987r, posiadali już kilka zakładów mięsnych oraz sklepów, zarówno tych "mobilnych" czyli sprzedawane było mięso z samochodu (najczęściej z jakiegoś starego Citroena busa). Posiadali również swój transport krajowy, a bardziej na potrzeby własne, rozwozili mięso po sklepach i klientach. Auta jakimi to sie odbywało, to były Avie, Stary i Jelcze. W 1989 r. firma otworzyła spedycje, zakupiła 100 naczep chłodni, 30 paletowych Fruehauf i wypożyczała je równym firmom transportowym jeżdżącym pod ich spedycjom. Lecz było to złe posunięcie, naczepy sprzedano, a zakupiono własne ciągniki siodłowe marki MAN.

W okresie świetności, PEKPOL liczył mnóstwo sklepów w większej części Polski, hurtownie alkoholi na Warszawskiej giełdzie na Okęciu, restauracje w Warszawie, hotel 3 *** w Zakopanem, kilka zakładów mięsnych, oraz produkowali soje i ryż. Co to transportu, to transport krajowy obsługiwały Stary i Jelcze, było kilka busów (m.in. Iveco Daily i Mercedes 208D), były również naczepy do przewozy zwierząt, które dowoziły je do swoich zakładów.

Co do transportu międzynarodowego, firma na początku posiadała 8 Manów 19.362. Cztery z nich jeździły pod naczepami, które kiedyś były dla spedycji, 2 kolejne jeździły już pod 32pal chłodniami Kassbohrer, te naczepy posiadały już haki, oraz były 2 plandeki Kogel. Z biegiem czasu, do firmy doszły kolejne 2 zestawy - Scania 113 360 Streamline z nowymi naczepami chłodniami Lamberet, oraz zostały wymienione 4 stare naczepy na większe, używane Lamberetki. Auta sporo jeździły po całej Europie, dużo było tras na wschód. Dlatego po załamaniu się rynku rosyjskiego, transport po woli zaczął upadać, zresztą jak cała firma powoli.

Zmienił się dyrektor, który chyba miał doprowadzić do upadku i tak też sie stało. Niby pod koniec 1998 r zostały zakupione 2 Renault Magnum, ale nawet ich nikt nie oklejał już. Takim oto sposobem, w kwietniu 1999r, firma zamknęła transport międzynarodowy, powoli zamykając całą firmę. Likwidowano kolejne sklepy, hurtownie, sprzedawano hotel i restauracje. Wszystkie many poszły do KRUSZMAT-u pod wywrotki, los Scanii i Magnumek jest mi nie znany, naczepy natomiast, większość z nich trafiła do Animex Warszawa, jedna jest w Sebo i kilka u prywatnych przedsiębiorców.

Dziś PEKPOL, to tylko zakład mięsny w Ostrołęce, który z poprzednią firmą niema nic wspólnego, poza tym, że kiedyś ten zakład należał do tej firmy.

Image
Tak wyglądał jeden z Manów z tej firmy. Jeżeli ktoś ma w zbiorze zdjęcie auta z tej firmy, lub znalazł gdzieś w sieci, prosiłbym o wrzucenie.

Zapraszam również do wypowiadania się o tej firmie Smile
Zobacz profil autora
Sadam



Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 10:38, 10 Maj 2008 Powrót do góry

Smutna historia, ale niestety po załamaniu się rynku rosyjskiego wiele firm jeżdzących głównie na wschód zakończyło swoją działalność.

Bardzo zainteresował mnie ten hotel w Zakopanym bo niewiele firm z branży transportowej inwestuje w coś takiego. No ale cóż taka przyszły ciężkie czasy i nic sie na to nie poradzi ehhhh....
Zobacz profil autora
patryk1973



Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OTWOCK CITY

PostWysłany: Śro 16:13, 03 Wrz 2008 Powrót do góry

Siemka.
jako że pracuje w branży , można powiedzieć zwiazanej z transportem , i oczywiscie znajomościa rynku , nie tylko transportowego.
Firma Pekpol, produkujaca wedliny, dosyc pręznie działa , bynajmniej u nas na hurtowni.
Sa prowadzone degustacje, mają swoich handlowców , dbajacych o odpowiednia prezencje firmy i towarów.
Co do transportu , musze sie przyjzec dokładnie , jakimi autami jest to zwozone....
Nie zwracałem uwagi jak do tej pory.
jak sfoce , to wrzuce.
Pozdro.
Zobacz profil autora
LUKE
Administrator


Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 4174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejówek

PostWysłany: Czw 18:45, 11 Wrz 2008 Powrót do góry

To już nie ten PEKPOL Tamten umarł śmiercią naturalną. Jest zakład w Ostrołęce, który należał kiedyś do tego PEKPOLU, i została nazwa, zmieniono logo, ale to już co innego.

A teraz z cyklu "Wspomnień Czar" fotka auta które służyło kiedyś za sklep na kółkach Very Happy Było kilka takich sztuk, jednym z nich jeździł nawet mój wujas.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Paweł Rekin



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:34, 29 Lip 2010 Powrót do góry

Mam jakieś szczęście do Pekpolu... Najpierw znalazłem w starych wycinkach z gazet zdjęcie MANa, które Luke wkleił w pierwszym poście, a teraz znalazłem w moich archiwach na starym komputerze jeszcze jedno zdjęcie.
Jest to- jak sądzę- samochód Pekpolu (a przynajmniej naczepa w ich barwach). Fotka jest słabej jakości, ale jako ciekawostka. Zrobiona została gdzieś w dalekiej Rosji przez brytyjskich kierowców jadących w połowie lat 90. XX wieku do Kazachstanu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcie pochodzi z brytyjskiego forum, którego nazwy już nie pamiętam... Embarassed

Pozdr.
Zobacz profil autora
LUKE
Administrator


Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 4174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejówek

PostWysłany: Sob 9:54, 31 Lip 2010 Powrót do góry

Co do tej fotki, to na pewno nie jest to auto PEKPOL-u, takich Scanii mieli 2 i były całe białe, do tego nie wypuszczały się na daleką Rosje.

Na 99.9%, jest to zestaw podwarsawskiej firmy SEBO, odkupili oni od PEKPOL-u jedną naczepe, którą nie dawno dopiero sprzedali, śmigała ona na Kazachstan, i tą Scanie też kiedyś widziałem u nich na bazie. Więc albo ich, albo podwykonawcy których wynajmowali do jazdy na KZ Smile
Zobacz profil autora
Paweł Rekin



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:03, 31 Lip 2010 Powrót do góry

O, to serdecznie przepraszam za fałszywy trop. Byłem głęboko przekonany, że z tak dawnych czasów to jeszcze bandera samego Pekpolu, a nie tylko pozostałości po ich flocie. Jak widać, było to ze wszech miar błędne przypuszczenie.


Ostatnio zmieniony przez Paweł Rekin dnia Sob 12:04, 31 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Pepitos



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Bierzglinek

PostWysłany: Czw 17:08, 09 Cze 2011 Powrót do góry

ahhhhh niestety upadl pekpol....... szkoda ze dzis to tylko zaklad w ostrolece
Luke pisze sie warszawskiej bo odmienia sie na jakiej....
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin