FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Przerwana pauza Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
CTL



Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:34, 31 Sty 2010 Powrót do góry

Witam!
Jestem tu nowy a potrzebuję informacji

Przejechałem pól Polski i skończył mi się czas pracy przed bramą wjazdową do punktu docelowego.
Była godzina 3:00 więc rozpocząłem obowiązkową 9h pauzę ale o godz 7:00 obudzono mnie abym wjechał za bramę do zakładu na wagę a potem przejechałem ok 300m w punkt ładunkowy i stałem dalej aż do 12:30. Niby pauza wykręcona była już o 12:00 ale jest ten nieszczęsny zapis.
Czy można to jakoś opisać aby krokodyle się nie ugotowali jak tarczkę zobaczą?

Chyba, że znacie jakąś metodę na to?
za pomoc dziękuję


Ostatnio zmieniony przez CTL dnia Nie 20:43, 31 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Tiësto



Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów

PostWysłany: Śro 20:42, 03 Lut 2010 Powrót do góry

Widzę, że nie ma chętnych by odpowiedzieć. Jeśli jeździsz po kraju, to jest po prostu normalne. Gdy jeździłem na spedycji to samo robiłem, tym bardziej że w trasie byłem 5-6 dni. Tak więc mojemu tachografowi przeważnie udawało się tylko jedną pauzę w tygodniu wyrysować jak książka karze, reszta jeżdżona na za-/rozładunkach.
Co na to inspektor, nie wiem, bo nie miałem kontroli.
Zobacz profil autora
Junior59



Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok kalisza

PostWysłany: Czw 19:57, 04 Lut 2010 Powrót do góry

teoretycznie nie powinieneś się ruszyć przed upływem 9 lub 11h w tym wypadku pauza jest uwazana za nie ważną, metoda na to magnes pstryczek, niektórzy go używają po to aby dojechac odjechać z pod rampy. nie ma przepisu który pozwalał by ci przerwać pauzę. można robić pauze na otwartym tacho wtedy jak się ruszysz nic nie wyrysujesz. tylko ze jak bedzie bystry inspektor skapnie sie po sierżantach...
Zobacz profil autora
Piotrek96
Moderator


Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 18:39, 07 Mar 2011 Powrót do góry

Albo po prostu opisz tarczkę, oni wtedy na to inaczej patrzą. Napisz co jak kiedy po co i sie podpisz.
Zobacz profil autora
Lukasz105



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Pon 19:01, 07 Mar 2011 Powrót do góry

Zgodzę się z Piotrem. W trakcie kontroli (której Ci nie życzę) nie musiałbyś się gęsto tłumaczyć a opisać tarczkę nie zaszkodzi. Nie wiem jak to będzie w czasie kontroli czy to coś da ale warto spróbować. Tak jak koledzy pisali wyżej. Jeżeli ruszysz się z miejsca przed zakończeniem pauzy automatycznie staje się nie ważna i bardzo dobrym rozwiązaniem będzie tutaj właśnie magnes Smile
Zobacz profil autora
Michal_05
Moderator


Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Pon 19:13, 07 Mar 2011 Powrót do góry

12/561/2006/WE powołujesz się na ten artykuł, opisujesz tarcze ale najpierw piszesz ten nr artykułu i nie powinno być problemu. Po co magnes stosować?? Jeżeli własnie jest taka sytuacja to trzeba tak robić bo po coś jest ten artykuł....
Zobacz profil autora
Lukasz105



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Pon 20:43, 07 Mar 2011 Powrót do góry

A czy ten artykuł nie dotyczy przypadkiem czasu pracy kierowcy? Nie pamiętam czy to dokładnie ten artykuł ale czytałem w Informatorze Polskiego Trakera, ze pewien artykuł pozwala na przedłużenie czasu pracy kierowcy. Należy na wydruku napisać artykuł i powód z jakiego czas pracy został przekroczony. Czy możliwe jest to, że ten jeden artykuł działa w tych dwóch przypadkach?
Zobacz profil autora
Lopez



Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Wto 15:29, 08 Mar 2011 Powrót do góry

Ewentualnie jeżeli to mały podjazd i masz tachograf na karty możesz podjeżdżać tylko tak żeby koło nie zrobiło pełnego obrotu tzn gaz hamulec i tak ciągle wtedy tachograf nie zapisuje jazdy Smile
Zobacz profil autora
Amigo
Kierowca


Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Wto 15:38, 08 Mar 2011 Powrót do góry

Wyjściem jest też zrobienie pauzy przerywanej. Nie wiem czy to jeszcze istnieje ale kiedyś istniało na pewno

A chodzi o to ze robisz najpierw minimalnie 3h później możesz jechać chyba max godzinę i stajesz na 9h. Taka pauza jest traktowana jak pauza 11h.
Zobacz profil autora
chipset24



Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kosów Lacki

PostWysłany: Nie 11:23, 24 Lip 2011 Powrót do góry

Nic się nie stało. Możesz przedłużyć przerwę. Obyś nie przekroczył czasu jazdy.
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin