FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Transport w Rosji... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
LUKE
Administrator


Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 4174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejówek

PostWysłany: Pią 12:05, 05 Paź 2007 Powrót do góry

    „Bezawaryjnie w ekstremalnych warunkach”

    Rosja – kraj o obszarze 17 milionów metrów kwadratowych. Im dalej na północ tym bardziej ekstremalny jest klimat, a stand dróg jest zły lub bardzo zły. Pojedyncze trasy transportowców regionalnych sięgają nawet 750 kilometrów. W niektórych terenach temperatury poniżej 40 stopni Celsjusza nie są niczym wyjątkowym. Dlatego dla rosyjskich przedsiębiorców transportowych niezawodność i trwałość są powodami, dla których robią interesy z firma DAF. „Nawet po pokonaniu dwóch milionów kilometrów nie trzeba było zaglądać do silnika.”


    PervoUralsk Transport Company (PTC)
    Viktor Belousov jest prezesem firmy PervoUralsk Transport Company (PTC). Jego firma ma siedzibę w miejscowości Pervouralsk, w regionie Jakaterynburg, około 2000 km na wschód od Moskwy. Temperatury wahają się od -45 do +35 stopni Celsjusza, a codziennym widokiem są surowe szczyty Uralu. Przez wiele lat flota firmy PTC składała się z pojazdów krajowych marek, ale w 2002 roku Belousov postanowił wypróbować pięć używanych ciągników DAF 95XF 380 S.C. „Nigdy tego nie pożałowałem.”

    Dwadzieścia dni w trasie
    „Firma PTC zajmuje się głównie trasami długodystansowymi na terenie Rosji”, mówi Belousov. „Moi kierowcy często są w drodze przez piętnaście, a nawet dwadzieścia dni, przewożąc najróżniejsze towary. Trasa z Władywostoku do Jekaterynburga i z powrotem wynosi 12 tyś. km, a ostatnie 500km do Władywostoku to droga nieutwardzona. Moje ciężarówki jeżdżą również z miejscowości Pervouralsk do terenów Północnej Syberii, gdzie wydobywa się ropę i gaz. Transportują stalowe rury wykorzystywane do budowy rurociągów.”

    1,3 miliona kilometrów
    Modele 95XF Viktora Belousova zostały wyprodukowane w 1997r. Ciężarówki miały już przebieg około 500 tyś km., kiedy zakupił je w 2002 roku. „Każdy z moich DAF-ów ma już przejechane ok. 1,3 miliona km. Przez ten czas nie zdarzyły się żadne nieplanowane przerwy w pracy, pomimo ekstremalnych temperatur, często słabej jakości paliwa i złego stanu dróg. Moi kierowcy potrafią rozwodzić się nad komfortem ciężarówek oraz przestrzenią wnętrza i schowków. Kiedy jesteś w trasie 20 dni z rzędu, musisz ze sobą sporo zabrać. Zwłaszcza w Rosji.” – mówi Viktor.

    Jeszcze pięć
    Kierowcy firmy PTC wychwalają głównie komfort ciężarówek DAF, ale ich pracodawca ceni sobie również inne cechy. „Już wspomniałem o niezawodności modeli 95XF. Ale dużą zaletą jest również bardzo długi okres ich użytkowania.. Pomimo iż maja już po dziesięć lat i jeżdżą w ciężkich warunkach, są naprawdę w świetnym stanie technicznym. Ponadto zużywają niewiele paliwa i mają dużą ładowność. A to wystarczyło, żeby zakupić jeszcze pięć używanych DAF-ów w 2005 r. Co więcej, rozpocząłem już negocjacje w sprawie zakupu kolejnych 15 ciężarówek DAF.”


    Apeks Intertrans: Daf od roku 1994
    Firma Apeks Intertrans z siedzibą w Moskwie pracuje na ciężarówkach DAF od 1994 roku. Zaczynali od modelu DAF 95Ati, po którym zakupili 95XF. „Moja flota składa się z modeli XF, które przejechały już ponad 2 miliony km.” – mówi Igor Helenko, Prezes firmy Apeks Intertrans. „To świetne wyniki zwłaszcza biorąc pod uwagę, że połowa tego przebiegu została zrobiona na terenie byłego Związku Radzieckiego, włącznie z Azją Środkową. Oznacza to 200 tyś. km. Rocznie w ekstremalnie ciężkich warunkach.”

    Niewiele odpoczynku
    Flota modeli XF firmy Apeks Intertrans składająca się z 25 jednostek rzadko ma czas na odpoczynek. Helenko wyjaśnia: „Trasa często wynosi 10 000 km. Często jeździmy z Rostowa do Madrytu, następnie do Sewilli, a potem do Jekaterynburga. Zaraz po powrocie ciężarówki przeprowadza się niezbędny przegląd, jak np. wymiana filtrów i sprawdzenie okładzin hamulcowych. Niecałe trzy godziny później pojazd znów jest na drodze z kolejnymi dwoma kierowcami. „Dlatego przy zakupie nie mogę sobie pozwolić na żadne opóźnienia. Może to spowodować zerwanie kontraktu i utratę klienta.”

    Kwiaty
    Od 1995 r. firma Apeks zajmuje się transportem kwiatów z największej wystawy kwiatów w holenderskiej miejscowości Aalsmeer przez Moskwę aż do Kazachstanu. „To bardzo odpowiedzialna praca, biorąc pod uwagę delikatny ładunek. Ale dla DAF-ów nie jest to problemem. Poza zwyczajnymi przeglądami nie musimy prawie nic przy nich robić. Oczywiście ciężarówki wymagają więcej prac konserwacyjnych, przykładowo w zakresie wymiany płynów, oświetlenia, szyb przednich czy spryskiwaczy. Niekiedy zdarzają się też niewielkie uszkodzenia karoserii, ale biorąc pod uwagę warunki w jakich pojazdy muszą pracować jest to całkowicie normalne.”

    Dwa miliony
    Jak wspomniano powyżej niektóre DAF-y firmy Apeks Intertrans przejechały ponad dwa miliony kilometrów bez potrzeby remontu. Helenko: ”Silniki, mosty tylne, mechanizmy różnicowe i skrzynie biegów nigdy nie były rozbierane. Mamy nadzieję przejechać na nich jeszcze milion kilometrów. Ciężarówki DAF są wyjątkowo niezawodne i wygodne.”

    "DAF w akcji", Magazyn DAF Trucks N.V., numer 2, 2007, str. 30-31.
    Przepisano: Luke


Jak dla mnie artykuł bardzo ciekawy. Już długi czas interesował mnie transport w Rosji. Tutaj jest to opisane. Wiadomo jest to miesięcznik DAF-a, więc musiało mieć miejsce zachwalanie tej marki, ale mozna sie wiele sporych i ciekawych rzeczy z tego dowiedzieć.

Zapraszam do dyskusji na temat transportu na wschodzie Smile
Zobacz profil autora
Sadam



Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 12:53, 05 Paź 2007 Powrót do góry

Jak dla mnie artykuł super, tylko troche wazeliny po nim cieknie no ale to w koncu reklama marki Smile Oczywiscie ukazuje cala prawde o najglebszych i najdalszych zakatkach Rosji. Najbardziej przerazila mnie chyba to 500 kilometrów nieutwardzonej drogi do Władywostoku... no ale cóż takie realia...

Zapodaje również zdjęcia tcyh słynnych Dafików, które podejmuja nie lada wyzwania Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
zimi66



Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Ciechocinek k\Torunia

PostWysłany: Sob 19:16, 06 Paź 2007 Powrót do góry

Wiecie co, to jest dopiero ciężka robota. Tam naprawdę liczy sie siła i terminowość. Chętnie bym bliżej poznał tajemnice wschodniego transportu. Nic dziwnego ze nawet przy 25 samochodach facet nie kupuje nowych, wystarczy popatrzeć na te... Ale naprawdę bardzo spodobał mi sie ten artykuł. Dzięki LUKE ze go wstawiłeś.

Następny dowód o niezawodności marki DAF. Wink
Zobacz profil autora
Paweł Rekin



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:26, 01 Lis 2007 Powrót do góry

Bardzo ciekawy artykuł, interesuje mnie transport na Wschód.

Po tym czerwonym DAFie to widać, że jeździ w odległych rejonach taki zabrudzony Razz Za to firmę Apeks często widuję na autostradzie A2 w Polsce białe DAFy XF zarówno pod naczepami chłodniczymi, jak i plandekowymi. Firma ta ma też trochę ciągników Iveco (akurat zdjęcia Iveco mam, a DAFa nigdy nie złapałem), a pamiętam jeszcze jak jeździli na DAFach 95Ati.
Myślę, że jeżeli ciężarówki danej marki sprawdzają się w Rosji, to są naprawdę dobre, bo warunki są tam ciężkie, a trasy długie. Wystarczy sobie wziąć pod uwagę, że np. trasa Warszawa-Rotterdam na nikim w Polsce nie zrobi wielkiego wrażenia pod względem długości w kilometrach. Tymczasem jak jedzie się z Rosji do Rotterdamu to, w najlepszym wypadku, ma się z 1000 km więcej do przejechania niż z Warszawy... Więc co tu wspominać o trasach z Moskwy czy z Uralu np. do Hiszpanii Twisted Evil Razz

Swoją drogą, z Rosji widuje się bardzo wiele DAFów co wskazuje, iż tamtejsi transportowcy chętnie je kupują. Także wiele poslkich firm jeździ na szlaku transrosyjskim DAFami, bo dobrze sprawdzają się na Wschodzie - na Syberii czy w Kazachstanie.

I jeszcze uwaga ogólna co do dróg w Rosji... Miałem przyjemność dojechać do Moskwy, dokąd prowadzi z Brześcia na Białorusi od samej granicy z Polską autostrada, tzw. olimpijka. Ale to chyba nie jest prawdziwy obraz Rosji. Prawdziwa Rosja zaczyna się za Uralem, albo jeszcze dalej... Te 500 kilometrów nieutwardzonej drogi do Władywostoku... Shocked

Pozdrawiam wszystkich entuzjastów tras na Wschód! Very Happy
Zobacz profil autora
sosna



Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: G-lin

PostWysłany: Czw 22:13, 01 Lis 2007 Powrót do góry

Paweł Rekin napisał:
I jeszcze uwaga ogólna co do dróg w Rosji... Miałem przyjemność dojechać do Moskwy, dokąd prowadzi z Brześcia na Białorusi od samej granicy z Polską autostrada, tzw. olimpijka. Ale to chyba nie jest prawdziwy obraz Rosji. Prawdziwa Rosja zaczyna się za Uralem, albo jeszcze dalej... Te 500 kilometrów nieutwardzonej drogi do Władywostoku... Shocked

Pozdrawiam wszystkich entuzjastów tras na Wschód! Very Happy

Tak się złożyło że miałem okazję przejechać dwukrotnie trasą kawałek za Uralem, fakt że osobowym autem, ale jednak. Było to 250km pomiędzy Tiumienią i Tobolskiem (w tą i spowrotem-razem 500km). Akurat to było latem, a do tego droga rok po remoncie, równiutka, szeroka, pusta... Marzenie. Bez większych problemów można pokonać te 250km w 2,5h nawet słabym autem. Ale podobno przed remontem było wąsko i strasznie dziurawo i taka właśnie jest podobno droga z Tobolska na północ do Surgutu. 700km Golfem V jechali 12 godzin chociaż jak to w Rosji, droga pusta.
Jak widać tam też się poprawia Wink Kamazy, krazy i mazy są stopniowo zastępowane przez zachodnie sprzęty, głównie Volva, ale można też spotkać inne marki, łącznie z amerykańskimi.
Zimą już nie jest tak kolorowo, bo śniegu spada tam o wiele więcej niż w Polsce. Ale za to mają gdzie go odgarniać Smile
Zobacz profil autora
maximus1976



Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:22, 02 Lis 2007 Powrót do góry

widze ze koledzy dorwali nowy numer DAF IN ACTION Smile
ciekawa lektura dla zwolennikow Dafa Smile
pozdrawiam Smile
Zobacz profil autora
bongo



Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Suwałki(Olsztyn)

PostWysłany: Nie 23:47, 18 Lis 2007 Powrót do góry

Rosja to dziwny kraj i specyficzny transport.TVP kiedys zrobiła taki dokument pod tytułem""Konwój'' w którym własnie była pokazana praca kierowcy jezdzącego na trasach do Moskwy-bardzo ciekawy dokument.Polecam.No własnie...moze ktos gdzies w swojej kolekcji ma ten filmik-bardzo prosze o jakies namiary zeby go obejrzec po raz kolejny.Jestem pewnien ze kazdy z tego forum chetnie by to zobaczył...a wiec czekam na jakies wiesci gdzie mozna obejrzec ten dokument.Pozdrawiam.
Zobacz profil autora
tutson32



Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Chmielek

PostWysłany: Nie 19:16, 23 Gru 2007 Powrót do góry

he moj tato zawsze jak wraca z trasy z ukrainy to tez ma taka ciezarowke brudna jak pokazal to kowboy na zdjeciach
Zobacz profil autora
GOLDEN



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Sob 17:01, 22 Mar 2008 Powrót do góry

Do bongo szukałem tego filmu "Konwój" ale udalo mi się znaleźć tylko tyle [link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin