FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 ANWIL - Poznań Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Quba



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 13:53, 20 Lis 2011 Powrót do góry

Jestem dyspozytorem Smile Tato jest kierowcą, ja natomiast siedzę za biurkiem Wink
Zobacz profil autora
Maacul



Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:15, 20 Lis 2011 Powrót do góry

Quba napisał:
Oj...ale to już lata temu było Smile Na międzynarodówce dzisiaj jeździ jedno Volvo, Euro 5..Czas tych pojazdów na zagranicy dobiegł już końca...


Zdjecie z 2009 Wink
Zobacz profil autora
Quba



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 11:33, 21 Lis 2011 Powrót do góry

Możliwe...2009 rok to już końcówka szwedów na międzynarodówce. Wtedy jeździły już tylko na Białoruś i do Rosji. Dzisiaj te auta mamy do dyspozycji na kraju.
Zobacz profil autora
Scorp



Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło [PKL]

PostWysłany: Pon 15:50, 21 Lis 2011 Powrót do góry

Zdjęcie z sierpnia br. Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Kusy-Ursus
Kierowca


Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1566
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Ursus

PostWysłany: Wto 22:21, 29 Lis 2011 Powrót do góry

Dzis jadac z Piaseczna na Góre Kalwarie mijalem nowego Mercedesa Actrosa MP 4 z naczepa Anwilu, teraz pytanie do Ciebie Quba czy Anwil wział na testy owe nowe Mercedesy ? chce wspomniec ze koloru był bordowego na blachach WW.
Zobacz profil autora
Quba



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:54, 30 Lis 2011 Powrót do góry

Witam.

Jakiś czas temu przymierzałem się do takiej małej, fotograficznej prezentacji firmy. Na przymierzaniu się jednak wtedy skończyło..Tym razem postaram się jako tako zobrazować to, czym jeździmy, na co narzekamy i co chwalimy. Zacznę od transportu krajowego, gdzie flota tychże pojazdów jest mniejsza, aczkolwiek bardziej urozmaicona- ze względu na sam rodzaj pojazdów jak i na ich wiek. Następnie przejdziemy do przysłowiowego exportu, gdzie zapanuje nieco większa monotonia… ale i tam znajdzie się coś ciekawego dla oka..no i dla pasjonatów Renault w wersji ciężkiej.


Transport krajowy w naszej firmie to około 45 ciągników siodłowych, spełniających normy emisji spalin Euro 3 oraz Euro 4 sprzęgniętych z naczepami chłodniczymi zachodnich producentów. Wśród pojazdów ciężarowych dominują skandynawskie marki , takie jak Volvo czy Scania . Wśród pojazdów z Goteborga znajdziemy samochody z jednostkami o mocach 380, 420 i 460 KM- dwunastolitrowe silniki zamontowane pod kabinami typu L2 oraz dwa rodzynki- jeden to pochodzący z przełomu 2001/2002 roku 460 konny Globetrotter, jeszcze ze starszą kabiną L1 oraz drugi, 400 konny, 13 litrowy doposażony w automatyczną skrzynię biegów I-SHIFT wyprodukowany w 2008 roku.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Scania natomiast reprezentowana jest przez piętnaście jednostek, osadzonych na 12 litrowych silnikach o mocach rzędu 380 – 420. Pierwsze trzy egzemplarze, pochodzące z 2001 roku to 400-tki zabudowane kabinami Topline. Samochody te są od nowości w posiadaniu firmy i na dzień dzisiejszy każda z nich „zarobiła” swój pierwszy milion , nie sprawiając przy tym większych problemów technicznych.

[link widoczny dla zalogowanych]

Do nich należałoby dopisać kolejne trzy, tym razem w niższych kabinach, 380 konne motory wyprodukowane w latach 2002-2004. Wśród pojazdów 4 generacji we flocie znajdują się jeszcze dwie ostatnie 124-ki - są to 7 letnie, 420 konne ciągniki z automatycznymi skrzyniami biegów , różniące się od swoich poprzedników pompowtryskiwaczami, których nie mają poprzedniczki oraz kabinami Topline.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Era Scanii serii R w Anwilu rozpoczęła się w roku 2009, kiedy to firma zakupiła 420 konną R-kę. Jedyna, charakterystyczna, przyozdobiona srebrnym logo producenta, osadzona na „szerokiej gumie” już rok później zyskała rodzeństwo- do firmy trafiły dwie kolejne, również 420 tyle, że zabudowane kabinami w wersji Highline.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Pojazdy sprawują się na tyle dobrze, że postanowiono iśc tym tropem i kolejny zakup skierować również w stronę szwedzkiego gryfa. I tak też się stało.. W maju zeszłęgo roku, na plac wjechały trzy Scanie. Dwie z nich to kabiny Highline, z których jedna dodatkowo została doposażona w klimatyzację postojową, trzecia natomiast to popularna Topline.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Kolejna marka, jaka pojawiła się na krajówce to produkt naszych zachodnich sąsiadów ,M.A.N. .Na dzień dzisiejszy eksploatujemy 5 takowych ciągników. Cztery z nich to starsze, pochodzące z 2004 roku TGA 18.460, piąty natomiast to rok nowszy, M.A.N. 18.430 z silnikiem D20 zabudowany największą z możliwych kabin tego producenta. Razem z nim do firmy trafił bliźniaczy pojazd, który po krótkim czasie eksploatacji został skasowany po wypadku, w jakim brał udział

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatni producent, najmniej liczny w transporcie krajowym tej firmy to Renault. Przedstawicielką tej marki na krajówce jest wyprodukowane w 2006 roku Premium 440 Dxi, zintegrowane z automatyczną skrzynią biegów. Samochód ten jest w naszej firmie od nowości, na początku jednak służył w transporcie międzynarodowym. Przyszedł czas dla samochodów Euro 5, czas dla tych starszych się niestety skończył. W efekcie paryżanka jeździ po drogach naszego kraju, przemierzając go w każdym możliwym kierunku.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Wszystkie nasze samochody, wykonujące przewozy krajowe łączone są w zestaw z naczepami chłodniczymi różnych producentów. Obecnie dominującą marką jest Lamberet oraz Schmitz, które to wspierane są przez francuskiego Cherau’a . Każda z naczep posiada dodatkowo zamontowany termograf, czujniki temperatury, natomiast w ich wnętrzu znajduje się przesuwana przegroda, drugi parownik, rzadziej, druga podłoga. Specyfika pracy w transporcie chłodniczym wymaga tego, by każda naczepa posiadała także kosz paletowy. Na przednich ścianach naszych naczep znajdziemy agregaty zarówno Thermo King’a, jak i równie znanego Carriera. Wśród nich są te nowsze, zarówno jak i te starsze.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Transport międzynarodowy

Firma w miarę swojego rozwoju oraz upływu czasu, który zmusza przewoźników do inwestowania w tabor, a zarazem zmniejszania kosztów utrzymania i eksploatacji pozbywała się starszego taboru, wypierając go nowymi produktami francuskiego producenta. „Wysłużone”, kilkuletnie Volva trafiały na transport krajowy, a w zamian za nie, firma nabywała od lokalnego dealera coraz to nowsze Premiumki. Nastąpiło odejście od szwedzkiej, dobrej marki i wybór padł właśnie na Renault. Po krótkiej eksploatacji 440-tki postanowiono zainwestować w tę markę i w 2007 roku zakupiono 10 egzemplarzy Renault Premium, tym razem już w wersji 450 Dxi. Silniki o pojemności 10 837 cm zintegrowane są z automatycznymi skrzyniami biegów, a w kabinie, poza wyposażeniem standardowym znajdują się lodówki. Epoka Premium’ek trwała nadal, w 2008 roku przybyło ich 26 sztuk.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jedynym odstępstwem od reguły był zakup Volva z 13 litrową jednostką o mocy 440 KM w najwyższej kabinie XL. Auto to dotarło do firmy z niemieckiego salonu, pierwotnie miało ono służyć prawdopodobnie w transporcie kontenerów w Niemczech, docelowo jednak trafiło do Poznania.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Rok później do firmy trafiły 3 większe „siostry” Premiumek- Renault Magnum 460Dxi oraz kolejne 5 mniejszych Francuzek. Rok 2010 w kwestii taboru samochodowego przyniósł 11 najnowszych, 460 konnych silników zamontowanych w nowych Renault Premium. Samochody te poza detalami we wnętrzu oraz mocą silnika nie różnią się od siebie niczym, wyniki paliwowe jednak są niewspółmierne do 450 konnych poprzedniczek.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

W 2011 rok firma wkroczyła stawiając sobie niezwykle ciężką poprzeczkę, w postaci inwestycji w to, co ekologiczne i oszczędne. Na plac wjechały dwa egzemplarze Renault Premium 460 DXi z jednostkami spełniającymi normę EEV. Do tego grona, krótko po tym dołączyła trzecia, o tych samych parametrach.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Niestety rok 2011 sprawił, że wielu przedsiębiorców, ze względu na co by nie mówić, kosmiczne ceny paliwa zrezygnowało bądź nawet zbankrutowało. Przewoźnicy mający jeden bądź kilka samochodów, często nie byli w stanie utrzymać swoich firm, co kończyło się przegraną. Wielu, którym udało się utrzymać na rynku, szukało i wciąż szuka nowych, lepszych rozwiązań i sposobów na to, by minimalizować te koszty, by ich tabor było nowoczesny i oszczędny, a kierowcy, którzy na co dzień zasiadają za sterami tych samochodów, potrafili w pełni wykorzystywać ich możliwości, przy zachowaniu wszelkich zasad pozwalających osiągnąć jak największe oszczędności w kwestii spalania tych pojazdów. Takim krokiem w Anwil’u był zakup ciągników siodłowych spod znaku srebrnej gwiazdy. Dwa białe Mercedesy Actrosy 1844 z najwyższymi kabinami trafiły latem w szeregi firmy. Kierowcy, którzy otrzymali te auta, mieli okazję uczestniczyć w szkoleniach organizowanych przez firmę MB Polska , mających na celu przygotować ich do jazdy, a przede wszystkim do odpowiedniego wykorzystania wszystkich możliwych urządzeń i systemów, w które wyposażone są te samochody.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Rok bieżący to kolejne plany rozwoju firmy, a co za tym idzie inwestycji w nowy tabor. Początek kwietnia skutkował odbiorem 5 ciągników siodłowych Renault Premium 460 Dxi EEV. Na dzień dzisiejszy auta te są w trakcie oklejania w barwy firmowe, lada moment jednak wyruszą do pracy…

[link widoczny dla zalogowanych]

Tabor naczepowy exportu wygląda już nieco bardziej zróżnicowanie. Producentem, który niewątpliwie zdominował ten dział jest oczywiście Schmitz-od lat doceniany i wykorzystywany przez Anwil, zarówno w transporcie krajowym jak i zagranicznym. Na dzień dzisiejszy najstarsze naczepy to pojazdy z początku roku 2000, które mimo swojego wieku są nadal eksploatowane, a co najważniejsze, przynoszą zyski. Później dotarły kolejne produkty z grupy SKO 24, wyposażone w system TWIN DECK, przegrody, dwa parowniki. Przez lata firma pozbywała się, a jednocześnie nabywała kolejne naczepy…

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

2008 rok to dostawa nowiutkich naczep Lamberet, w wersji SR2 Futura. Podobnie do pozostałych, te również zostały bogato wyposażone w przestrzeni ładunkowej, a na ich przednich ścianach zawisły natomiast agregaty TK Sl200e oraz TK Spectrum.

[link widoczny dla zalogowanych]

W 2010 roku odebraliśmy 4 nowe pojazdy z zabudową chłodniczą, wyprodukowane przez firmę Schmitz Cargobull. Naczepy te, jako pierwsze w firmie zostały doposażone w agregaty Thermo King SLX – wówczas najnowsze jednostki tego producenta.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Rok po roku docierały do firmy nowe, jak i używane naczepy nie tylko ze Schmitz’a ale także francuski Lamberet czy Cherau, a także Krone. Co do tej ostatniej marki, firma do niedawna eksploatowała dwie takowe naczepy, w ostatnim czasie (2011 rok) dołączyły następne dwie, zupełnie nowe naczepy Krone z zabudową DUOPLEX, z agregatami chłodniczym Thermo King SLX Spectrum- przystosowanym do obsługi dwóch parowników. W tym samym roku firma zakupiła kolejne 10 sztuk identycznych naczep z urządzeniami chłodniczymi marki Thermo King.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Kwiecień 2012 – rozpoczęliśmy odbiór 15 naczep Schmitz Cargobull z najmocniejszymi, zintegrowanymi z drugim parownikiem agregatami serii SLX SPECTRUM. Z upływem czasu na plac docierają kolejne egzemplarze, które są odbierane bezpośrednio od przedstawiciela firmy Thermo King, który to kompleksowo „instaluje” systemy chłodnicze na nowych nabytkach.

[link widoczny dla zalogowanych]
Na zdjęciu 2 z 15 naczep, tuż po wyjeździe z serwisu Thermo King.


Ponadto, w ciągu minionego roku w firmie pojawiały się auta testowe. Na pierwszy ogień poszedł M.A.N. ....

[link widoczny dla zalogowanych]

..kolejny to premierowy Mercedes Benz Actros z silnikiem 1845..

[link widoczny dla zalogowanych]

..tuż po nim okazja do przypomnienia sobie starych, dobrych czasów - Volvo FH 460 Globetrotter XL z popularną skrzynią biegów I-SHIFT

[link widoczny dla zalogowanych]

I to by było na tyle...Krótka prezentacja przedstawiająca obecną flotę firmy, stworzona chyba tylko po to, by samemu sobie poukładać, jak to naprawdę wygląda ilościowo i jakościowo Wink A czemu nie miałbym przy okazji pokazać tego tutaj - na forum...


Ostatnio zmieniony przez Quba dnia Pon 19:09, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Quba



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 19:29, 16 Kwi 2012 Powrót do góry

Jeden z pięciu nowych nabytków w pracy..

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Martin



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wronki

PostWysłany: Pon 19:37, 16 Kwi 2012 Powrót do góry

Na RUS jeszcze latacie?
Zobacz profil autora
Quba



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 20:05, 16 Kwi 2012 Powrót do góry

Tak, powiedziałbym,że częściej niż kiedyś..
Zobacz profil autora
Młody 16



Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Mazowiecka(okolice)

PostWysłany: Pią 15:13, 20 Kwi 2012 Powrót do góry

Firma Łukasz w Białymstoku (Mrożonki)
[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
KrzysiekPoland



Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 16:23, 20 Kwi 2012 Powrót do góry

Firma ciekawa ,interesuje mnie czy przyjmują bez doświdczenia na kraj Quba wiesz coś ?
Zobacz profil autora
Quba



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:55, 20 Kwi 2012 Powrót do góry

Ooo proszę, pewnie zdjęcie z dzisiaj, bo właśnie Marian miał rozładunek w Choroszczy w "Łukaszu".

Co do pytania - bez doświadczenia raczej ciężko - 61 297- 39- 60 . Próbować nigdy nie zaszkodzi...
Zobacz profil autora
Młody 16



Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Mazowiecka(okolice)

PostWysłany: Pią 22:07, 20 Kwi 2012 Powrót do góry

Tak Tak Quba dokładnie zdjęcie z dziś Smile Widziałem jeszcze później Renault Premium od was szła również w kierunku na Białystok ale nie zdążyłem zrobić zdjęcia Smile


Ostatnio zmieniony przez Młody 16 dnia Pią 22:09, 20 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Pawel89lbn



Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 9:41, 21 Kwi 2012 Powrót do góry

Z rok temu co piątek widziałem sie z Anwilem na Lukaszu dość czesto też w Lublinie w GHLu i Adlesie
Zobacz profil autora
Quba



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 14:35, 21 Kwi 2012 Powrót do góry

Premiumka szła na Rosję. Jakieś dwie-trzy godziny po niej jechało następne auto od nas w tamtym kierunku.



Co piątek...faktycznie, często na koniec tygodnia dostarczaliśmy mrożonki do Łukasza. Aczkolwiek nie było to jakoś ściśle usystematyzowane, że w każdy piątek...zbieg okoliczności po prostu Smile

GHl, Adles... Dzisiaj zdecydowanie mniej towaru tam idzie, przynajmniej od klientów, jakich obsługujemy. A może i częściowo jest tak, że po prostu realizacja tych tras nie przypada akurat nam. Ale szczerze mówiąc, w cale mi ich nie brakuje..Smile
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin